Elérkeztünk a magyar modellezés születése 75. évfordulójának előestéjéhez. Az egész esztendőben komoly erőkkel folyt a felkészülés a jubileumi ünnepségekre. Több megyénkben és a fővárosban olyan élethű, repülőképes maketteket (modelleket) építettek, melyeket még hazai földön nem láttunk. A főpróba máris sikerrel kecsegtet. Legjobbjaink eközben az autó- és hajómodellező világbajnokságra, míg sebességi körrepülőink az Európa-bajnokságra készültek. A tét nagy volt. Az előző esztendőben autósaink Pécsett, a sebességisek pedig Svédországban "taroltak". Az ellenfelek ennek megfelelően készültek a revansra.
Időrendi sorrendben először motoros hajómodellező válogatottunk utazott el Sztara Zagorába (Bulgária) 13 fős csapatlétszámmal. Nem vagyunk babonásak, mert a festői környezetben, jól megrendezett világbajnokságon (a megnyitó ünnepségen 30 ezer néző tapsolt a felvonuló csapatoknak) a felnőttek F3-V kategóriájában Ábrahám Gábor jóvoltából (143,48 p) és az önjáróhajók EH kategóriájában Rőder Sándorné bravúros szereplése nyomán két bronzéremmel lettünk gazdagabbak. Rőder Sándorné érmének tekintélyét külön is növeli, hogy felnőtt kategóriában ő az első érmes hölgy versenyzője az oly sok sikert megért magyar modellezősportnak.
Ugyanitt a kapuvári ifik megint kitettek magukért. Bertók István F3-E-ben 142,92 ponttal az ezüst, míg Schneider Károly az F3-V kategóriában 137,24 ponttal a bronzéremért állhatott az ünnepélyes eredményhirdetésen a dobogóra.
(Forrás: A Magyar Modellezés Története)