Elérkeztünk a magyar modellezés születése 75. évfordulójának előestéjéhez. Az egész esztendőben komoly erőkkel folyt a felkészülés a jubileumi ünnepségekre. Több megyénkben és a fővárosban olyan élethű, repülőképes maketteket (modelleket) építettek, melyeket még hazai földön nem láttunk. A főpróba máris sikerrel kecsegtet. Legjobbjaink eközben az autó- és hajómodellező világbajnokságra, míg sebességi körrepülőink az Európa-bajnokságra készültek. A tét nagy volt. Az előző esztendőben autósaink Pécsett, a sebességisek pedig Svédországban "taroltak". Az ellenfelek ennek megfelelően készültek a revansra.

Időrendi sorrendben először motoros hajómodellező válogatottunk utazott el Sztara Zagorába (Bulgária) 13 fős csapatlétszámmal. Nem vagyunk babonásak, mert a festői környezetben, jól megrendezett világbajnokságon (a megnyitó ünnepségen 30 ezer néző tapsolt a felvonuló csapatoknak) a felnőttek F3-V kategóriájában Ábrahám Gábor jóvoltából (143,48 p) és az önjáróhajók EH kategóriájában Rőder Sándorné bravúros szereplése nyomán két bronzéremmel lettünk gazdagabbak. Rőder Sándorné érmének tekintélyét külön is növeli, hogy felnőtt kategóriában ő az első érmes hölgy versenyzője az oly sok sikert megért magyar modellezősportnak.

Ugyanitt a kapuvári ifik megint kitettek magukért. Bertók István F3-E-ben 142,92 ponttal az ezüst, míg Schneider Károly az F3-V kategóriában 137,24 ponttal a bronzéremért állhatott az ünnepélyes eredményhirdetésen a dobogóra.

(Forrás: A Magyar Modellezés Története)

Les Andelys (Franciaország) adott otthont az FSR hajók világbajnokságának.

Háromfős csapatunk kitett magáért! Kiss István a 6,5 ccm-esek kétórás világbajnoki futamában másodikként végzett, és egyúttal megnyerte FSR hajósaink első világbajnoki érmét! Ugyanitt Sólyom István a 15 ccm-esek között az előkelő ötödik, míg Kudlik Vilmos 3,5 ccm-ben (70 hajó között) a tizenhetedik helyen végzett. FSR hajósaink VB eredményének jogosan tapsoltunk.

A motoros hajómodellezők országos bajnokságán - Szegeden - Kudlik Vilmos, Ábrahám József, Ábrahám Gábor érte el a legjobb eredményt. Az FSR versenyzők közül Szabó Tibor, Kiss István és Szénősi Ernő győzött.

A szocialista országok világbajnokságra felkészítő hajómodellező versenyét Szombathelyen rendezték. Hat nemzet legjobbjai készültek, mérték össze erejüket a magdeburgi világbajnokság előtt. A jó hangulatú, kitűnő versenyen az F3-E és F3-V kategóriában értek el a mieink megnyugtató eredményt, Bertók István és Abrahám József jóvoltából. Navigásainkban bíztunk és reméltük, hogy "konzerválják" formájukat az NDK-beli világbajnokságig. (Illetve azon túl és még nagyon sokáig!)

A két kapuvári tanár, Ábrahám József és Bertók Kálmán idáig is "csodát" művelt. Munkájuk gyümölcsét, eredményét még bizonyára soká akarják ízlelni, élvezni - jogosan! Amit ők ketten tettek a kategóriáért, az utánpótlás nevelése érdekében - sikeresen! -, az párját ritkítja a magyar modellezősport történelmében.

(Forrás: A Magyar Modellezés Története)

A Hajómodellezők összevont országos bajnokságának ez évben is Szombathely adott otthont.
A kellemes környezet és a jó rendezés ezúttal is hozta az eredményt.

Győztek: Danku Katalin, Vönöczky András, Hernádi István, Nádaskay Péter, Fejes János, Tóth István, Biri Péter, Ferencz János, Sólyom István (a debreceni hajómodellezők fölénye egyre nyilvánvalóbb!), Kudlik Vilmos, Ábrahám József, Nagy István (a kapuváriakat az 173-ban nem lehet "elkapni"), Szécsényi György, Balogh Imre, Bottlik Endre, Rőder Sándor.

(Forrás: Magyar Modellezés Története)

Duisburgban (NSZK) motoros hajómodellezőink jóvoltából háromszor hangzott fel a magyar himnusz!

Horváth István az A-3 kategóriá-ban a felnőttek között, míg Bertók István F3-V és F3-E futamokban az ifik között bizonyult a világ legjobbjának!
Ábrahám József, Ábrahám Gábor és Bottlik Endre ezüst-, míg Horváth István és Nagy István bronzéremmel gazdagította a magyar modellezősport világbajnoki éremgyűjteményét.

Vitorlás- és motoroshajó modellezőink kitettek magukért az első világbajnokságukon!

Az összevont hajós országos bajnokságot Veszprém megyében, Ajkán rendezték. Erre az OB-ra két okból voltunk kíváncsiak: egyrészt Ajkán még nem volt ilyen nagyszabású verseny, másrészt itt debütált a motoros számokban a 80 dB.

A város főterén felsorakozott 19 megye és a főváros csapata. A versenyzők innen zárt sorokban vonultak fel a csónakázótóig, miközben a város apraja-nagyja integetett a zenekarral vonuló sportolók menetének. A vitorlások megszenvedtek egy kicsit a hínáros vízben, de ennek ellenére - elsősorban propagandisztikus szempontból - felejthetetlen verseny volt ez az ajkai. Az OB győztesei: Zsenák Csaba, Kudlik Vilmos,Vári László, Kiss Miklós, Pajor József, Sólyom István, Sasvári János, Ábrahám Gábor, Ábrahám József, Vönöczky András, Vitéz Csaba, Bottlik Endre, Tóth István, Mihály László és Horváth István.

(Forrás: A Magyar Modellezés Története)

Támogatóink & Partnereink

szponzorok